Dzisiejszego dnia odbyło się zakończenie roku szkolnego 2024/2025 dla klas 1-3.
Po wprowadzeniu Pocztu Sztandarowego oraz odśpiewania Hymnu głos zabrała Pani Dyrektor Anna Filipowska która podziękowała wszystkim zebranym na sali uczniom, rodzicom oraz nauczycielom za owocny rok szkolny. Następnie wychowawcy oraz inni nauczyciele rozdali nagrody za najlepsze wyniki w nauce oraz za konkursy i osiągnięcia sportowe. Przewodniczący samorządu, Arkadiusz Kępowski podsumował również pracę samorządu.
Serdecznie gratulujemy wszystkim nagrodzonym i życzymy udanych wakacji!
110 uczniów z klas 1t, 1u2, 2t1, 2t2, 2u1, 2u2, 2w2, 3t1, 3t2, 3u1, 3u2, 3u3, 3w2, 3w3 włączyło się w ogólnopolską akcję „Przepisz wiersz”, organizowaną przez Fundacja im. Zbigniewa Herberta. Celem inicjatywy jest pielęgnowanie pamięci o twórczości wybitnego poety oraz zachęcanie do uważnego obcowania z literaturą.
Uczniowie własnoręcznie przepisali wybrane wiersze Zbigniewa Herberta, a także innych poetów, wkładając w tę czynność wiele serca i staranności. Przepisane teksty zostały przekazane do Dziennego Domu Pomocy Społecznej Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy przy ul. Wiktorskiej w Warszawie, gdzie trafiły do rąk seniorów. Był to gest międzypokoleniowego dialogu, a także sposób na podzielenie się pięknem poezji.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i wrażliwość. Wierzymy, że tak proste działanie, jak przepisanie wiersza, potrafi nieść wiele dobra.
Nasi uczniowie z klas III i II odbyli wspaniałą wycieczkę do Madrytu, pod opieką nauczycielki języka hiszpańskiego Lujain Abdullah. Podczas pobytu podnieśli swój poziom językowy, uczestnicząc w 20-godzinnym intensywnym kursie języka hiszpańskiego w szkole Vamos Madrid tu escuela de Español. Ponadto mieli okazję doskonale zaznajomić się z kulturą hiszpańską oraz nawiązać kontakt z mieszkańcami.
Nauczyli się, jak być odpowiedzialnym i samodzielnym w obcym kraju.
Zajęcia językowe odbywały się m.in. w Parku Debod. Uczniowie zwiedzili liczne dzielnice Madrytu, takie jak Lavapiés, Malasaña czy Stare Miasto. Odwiedzili także Toledo podczas jednodniowej wycieczki, aby poznać bogatą historię tego miasta trzech kultur i religii: islamu, judaizmu i chrześcijaństwa.
Uczniowie wzięli udział w lekcji gotowania kuchni hiszpańskiej, podczas której przygotowali tortilla de patatas, paellę oraz tartę de Santiago.
Na zakończenie wycieczki spędzili wieczór przy basenie w Madrycie.
To były niezapomniane chwile. Dziękujemy za wyjazd nauczycielce Lujain Abdullah
W ramach Dnia Patrona naszej szkoły na zajęciach z języka hiszpańskiego u Pani prof. Katarzyny Bondyry uczennica klasy 2w1 Oliwia Stachowicz przedstawiła prezentację nt. Tytusa Chałubińskiego w trzech językach: polskim, angielskim i hiszpańskim. Za inicjatywę otrzymała cząstkową ocenę celującą. Gratulujemy!
Tradycyjnie jak co roku obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Patrona - Tytusa Chałubińskiego, wielkiego miłośnika Tatr, botanika i lekarza związanego z Warszawą oraz Zakopanem. Honorowymi gośćmi byli ponownie Lidia oraz jej brat Emil - prapraprawnuki Tytusa Chałubińskiego. Na początek pani Wioletta Pycka odczytała fragment z książki „Król Tatr z Mokotowskiej 8”, następnie pani Marzena Drużdżel, rodowita Radomianka, zaprezentowała część biografii naszego patrona. Tytus Chałubiński urodził się w Radomiu. Po tej części oddaliśmy głos Emilowi oraz Lidii którzy opowiedzieli o rodzinnych pamiątkach po Tytusie oraz kultywowaniu pamięci Wielkiego Przodka. Pani Iza Trojanowska opowiedziała o wielkiej pasji Tytusa Chałubińskiego do gór, do Zakopanego, o Muzeum Tatrzańskim im. dra Tytusa Chałubińskiego oraz o Cmentarzu na Pęksowym Brzysku na którym został pochowany. Wygłoszona została jeszcze jedna prezentacja na temat historii statuetek „Złote Tytusy” oraz występ wokalny uczennic naszej szkoły - Tosi Wasilczuk, Kasi Aptacy i Patrycji Podgórskiej przyjęty wielkimi brawami. Miłą niespodzianką dla społeczności szkoły były oscypki, krówki zakopiańskie oraz quiz wiedzy o patronie. To był udany dzień w naszym liceum.
W dniu wczorajszym, tj. 10 czerwca klasy 2u1, 2u2 oraz 2t1 pod opieką Pani Dyrektor Filipowskiej, Prof. Lucyny Kasperowicz oraz Prof. Marzeny Drużdżel były z wizytą na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. W programie znalazły się warsztaty przeprowadzone przez dr Ewelinę GeeMilan, a także sprawdzian umiejętności pilotażu na symulatorze lotów.
Młodzież nasza jest bardzo zainteresowana rozwijaniem współpracy szkoły z uczelnią Łazarskiego.
Uczniowie klas 3t2, 3w1 i 3w2 pod opieką Pani Agnieszki Dulepskiej-Staniszewskiej, Pana Daniela Szymańskiego, Pana Artura Kowalskiego wyruszyli dziś w niezwykłą podróż ulicami Warszawy podążając tropem bohaterów „Lalki” – jednej z najważniejszych powieści pozytywizmu. Spacerowaliśmy Krakowskim Przedmieściem, przystanęliśmy przy pomniku Bolesława Prusa, weszliśmy na dziedziniec Uniwersytetu Warszawskiego – dawną Szkołę Główną – i oczywiście odwiedziliśmy okolice Teatru Narodowego, byliśmy też przy sklepie starego Mincla oraz przy sklepie Wokulskiego. To nie była zwykła wycieczka – to była lekcja literatury w terenie! Uczniowie analizowali fragmenty tekstu, omawiali symbolikę miasta, a przede wszystkim poczuli atmosferę XIX-wiecznej Warszawy – tej samej, którą przemierzał Stanisław Wokulski. Wycieczka była częścią przygotowań do matury z języka polskiego. Rozmawialiśmy o realizmie, konflikcie romantyzmu z pozytywizmem i o tym, jak ważną rolę odgrywa miasto w powieści. „Lalka” przestała być tylko lekturą – stała się opowieścią zapisaną w murach, ulicach i pomnikach naszego miasta. Organizatorem wycieczki był Pan Artur Kowalski
POZNAŃ
Wraz z opiekunami: panią Magdaleną Żelazko, panią Małgorzatą Grodzką, panem Arturem Kowalskim oraz panem Bartoszem Wojtkowskim wyruszyliśmy spod szkoły o godzinie 7. Pierwszym celem naszej podróży był Poznań. Zwiedziliśmy katedrę na Ostrowie Tumskim - kolebce pierwszych władców Polski - Mieszka oraz Bolesława Chrobrego. Zwiedziliśmy kościół i krypty. Następnie klasy udały się na stare miasto gdzie odbyliśmy warsztaty w Muzeum Rogala Świętomarcińskiego oraz zobaczyliśmy pokaz Koziołków.
Po zwiedzaniu udaliśmy się do hotelu w Rzepinie.
POCZDAM / BERLIN
Drugiego dnia wycieczki wyjechaliśmy do Niemiec.
Naszym głównym celem wycieczki był pałac Sansoucci w Poczdamie gdzie zwiedziliśmy piękne wnętrza oraz ogrody pałacowe. Następnie po spacerze urokliwą ulicą Brandenburską oraz chwilą czasu wolnego udaliśmy się do Berlina. Niewątpliwą atrakcją był również przejazd przez most Glienicke - most Szpiegów. Zwiedzanie Berlina rozpoczęliśmy od Wyspy Muzeów i wizycie w Neues Museum w celu zobaczenia popiersia Nefretete. Główne atrakcje Berlina zostawiliśmy jutro. Po bardzo długim dniu wróciliśmy do hotelu na obiadokolację.
BERLIN
Nadszedł w końcu czas na główne atrakcje stolicy Niemiec. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przejazdu wzdłuż zachowanego fragmentu muru berlińskiego na którym mogliśmy zobaczyć wystawę East Side Gallery. Naszym pierwszym przystankiem był Checkpoint Charlie - historyczny punkt przejścia z Berlina Wschodniego na Zachodni kontrolowany przez wojska amerykańskie. Następnym celem była brama brandenburska oraz przejście aleją Unter der Linden na wyspę muzealną. Tam też mogliśmy zobaczyć Czerwony Ratusz (Rotes Rathaus) oraz wieżę telewizyjną. Grupa otrzymała czas wolny na Alexander Platzu po czym udaliśmy się na berlińską katedrę (Berliner Dom) którą zwiedziliśmy oraz weszliśmy na kopułę widokową skąd mogliśmy podziwiać miasto. Ostatnim celem wyprawy był ogród zoologiczny - jeden z dwóch w Europie w którym można zobaczyć pandy.
OSTRÓW LEDNICKI / GNIEZNO
Dzisiejszego dnia, po śniadaniu, wykwaterowaliśmy się w hotelu w Rzepinie i zwiedziliśmy Ostrów Lednicki - wyspę, na której doszło prawdopodobnie do Chrztu Polski w 966 roku, na której w dalszym ciągu są prowadzone badania archeologiczne oraz powstało Muzeum Pierwszych Piastów. Następnie wyruszyliśmy do Gniezna, pierwszej stolicy Polski. Najważniejszym celem dnia było obejrzenie drzwi gnieźnieńskich gdzie przedstawiono sceny z życia świętego Wojciecha oraz wnętrza Archidiecezji.
Drzwi powstały w drugiej połowie XII wieku (ok. 1175 roku) najprawdopodobniej na zamówienie arcybiskupa gnieźnieńskiego. Wykonano je z brązu, techniką odlewu jednolitych płyt – to majstersztyk jak na ówczesne czasy. Choć nie znamy imienia autora, przypuszcza się, że był to artysta o wysokich kwalifikacjach, działający w jednym z europejskich ośrodków sztuki romańskiej – być może związanego z Nadrenią lub Burgundią.
Drzwi składają się z dwóch skrzydeł, a na każdym z nich umieszczono po 9 kwater (razem 18), które tworzą komiks sprzed wieków – ilustrują życie, misję i męczeńską śmierć św. Wojciecha, patrona Polski. Sceny są pełne detali, emocji i symboliki. Przedstawiają m.in. chrzest, nauczanie, podróż misyjną św. Wojciecha do Prus, a także jego dramatyczną śmierć i przeniesienie relikwii do Gniezna.
To jedne z nielicznych romańskich drzwi zachowanych w Europie – większość takich zabytków uległa zniszczeniu.
KOPALNIA SOLI W KŁODAWIE
Ostatniego dnia wycieczki zwiedziliśmy kopalnię soli w Kłodawie - największą czynną kopalnię soli w Europie Środkowo-Wschodniej i jednogłośnie stwierdziliśmy później że była to chyba najciekawsza atrakcja wycieczki. Wspólnie z przewodnikiem przeszliśmy przez trasę turystyczną na której m.in. mogliśmy zobaczyć kaplicę świętej Kingi, patronki górników - jedną z najpiękniejszych kaplic w całości wykonanej z soli.
Pan przewodnik, emerytowany pracownik kopalni opowiedział o warunkach pracy w kopalni zwracając szczególną uwagę na bezpieczeństwo pracy w podziemiach.
Na wyjściu każdy mógł zabrać z sobą bryłkę soli oraz zrobić zakupy w sklepie z pamiątkami.
LEGENDA O ŚW. KINDZE
Dawno, dawno temu, młoda węgierska księżniczka Kinga, zaręczona z księciem Bolesławem Wstydliwym, poprosiła ojca – króla Węgier – o niezwykły dar dla przyszłego królestwa: sól. W tamtych czasach sól była cenniejsza niż złoto.
Ojciec spełnił prośbę córki i podarował jej kopalnię soli w Marmarosz. Kinga, by symbolicznie przenieść sól do Polski, wrzuciła do szybu swój zaręczynowy pierścień. Kiedy dotarła do Małopolski, cud się zdarzył – w Bochni i Wieliczce zaczęto wydobywać sól, a w jednej z brył znaleziono pierścień księżniczki. Tak narodziła się legenda.
Ale mało kto wie, że ślady cudownego daru św. Kingi sięgają także… Kłodawy!
Choć kopalnia soli w Kłodawie powstała wieki później, to według lokalnych podań, duch św. Kingi czuwa również nad tą ziemią. Mówi się, że to za jej sprawą odkryto tu różową sól kamienną – najczystszą i najstarszą w Polsce, pochodzącą sprzed ponad 200 milionów lat.
Niektórzy górnicy opowiadają, że w najstarszych korytarzach kopalni można czasem dostrzec błysk złotego pierścienia w bryle soli…
Po śmierci męża, Bolesława Wstydliwego, Kinga wybrała życie zakonne. W 1280 roku założyła klasztor sióstr klarysek w Starym Sączu, przekazując zakonowi miasto i 28 okolicznych wsi. Sama wstąpiła do klasztoru, gdzie żyła w pokorze i modlitwie aż do śmierci w 1292 roku. Jej grób znajduje się w klasztorze, który do dziś jest miejscem pielgrzymek i modlitwy.
2 czerwca w naszej szkole odbył się dzień zamiany nauczycieli z uczniami. Uczniowie pełnili rolę nauczycieli i sprawowali opiekę nad swoimi kolegami. Prowadzili lekcje, robili kartkówki oraz mieli okazję do przekonania się jak wymagający jest to zawód. Rolę Dyrektora pełnił przewodniczący samorządu szkolnego Arkadiusz Kępowski, natomiast sekretariat tego dnia stał się królestwem wice przewodniczącej samorządu szkolnego Gabriela Zakrzewska oraz Julia Lenarcik z klasy 3W1.
W dniach 3-4-5 czerwca klasa 2u1 wzięła udział w wyjeździe integracyjnym na Roztocze. Była to doskonała okazja do lepszego poznania się, wspólnej zabawy i odkrywania zakątków Polski.
Pierwszego dnia odwiedziliśmy malowniczy Sandomierz, gdzie zwiedzaliśmy starówkę, poznając historię miasta i jego najciekawsze miejsca. Po południu wybraliśmy się na spacer po okolicy, ciesząc się zachodem słońca.
Drugiego dnia czekały na nas zajęcia z animatorami, które dostarczyły mnóstwo śmiechu i pozytywnej energii. Następnie udaliśmy się do Zamościa, gdzie mogliśmy podziwiać perłę renesansu – zabytkową starówkę wpisaną na listę UNESCO.
Ostatni dzień przyniósł sporą dawkę adrenaliny – najpierw świetnie bawiliśmy się w parku linowym, a potem przeżyliśmy niezapomnianą przygodę, jeżdżąc jipami po terenach Roztocza.
Wyjazd był bardzo udany – wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni, z mnóstwem wspomnień. Już nie możemy się doczekać kolejnej takiej przygody!
Opiekunami na wyjeździe była wychowawczyni klasy p. Izabela Trojanowska oraz p. Paweł Żerdziński
tego na lekcji z podstaw ratownictwa medycznego
z p. Anną Klimczak uczą się klasy 3t1 i 3t2.
Najróżniejsze przypadki zagrożenia życia (zawał serca, postrzelenie, rany, złamania otwarte, zawał serca, padaczka itd) inspirowane pomysłowością nauczyciela oraz uczniów, pozwalają utrwalić działania ratownicze.
Jest też przy tym dobra zabawa towarzysząca nauce.
I tak trzymać !!!
Wszystkie klasy pierwsze, drugie i trzecie wzięły udział w wyjątkowym pokazie filmu MS Piłsudski - podwodna misja zrealizowanego w technologii Virtual Reality 360°. Wydarzenie zostało zorganizowane przez bibliotekę szkolną, a zrealizowane przez Koncept Kultura i przeniosło uczniów w fascynującą podróż śladami legendarnego polskiego transatlantyku.
Dzięki specjalnym goglom VR uczestnicy mogli poczuć się jak nurkowie odkrywający wrak MS Piłsudski spoczywający na dnie Morza Północnego. Pokaz nie tylko dostarczył niezwykłych wrażeń wizualnych, ale również wzbogacił wiedzę historyczną uczniów o losach statku, który był symbolem II Rzeczypospolitej.
Widzom bardzo spodobała się ta nowoczesna forma przekazu i współczesna możliwość poznawania historii.
Dziś uczniowie klas 2u1, 3t1 oraz 3w3 pod opieką Pani Małgorzaty Grodzkiej, Pani Marty Miecznikowskiej i Pana Artura Kowalskiego wyruszyli na wyjątkowy spacer śladami bohaterów "Lalki" Bolesława Prusa. Podążając ulicami dawnej Warszawy, zatrzymali się m.in. przy Teatrze Narodowym, w którym bywała Izabela Łęcka. To tutaj Wokulski spotykał Izabelę Łęcką, z zachwytem obserwując ją z loży. Teatr był dla niego przestrzenią marzeń, tęsknoty i złudzeń, a dzisiaj nasi uczniowie mogli zobaczyć gmach, który w "Lalce" miał symboliczne znaczenie jako miejsce zetknięcia się dwóch światów – arystokracji i mieszczaństwa. Przy Kościele Kapucynów – miejscu duchowej refleksji Tomasza Łęckiego, a także przed kamienicą, gdzie mieszkał Ignacy Rzecki, wierny przyjaciel i narrator części powieści. To właśnie z jego pamiętnika poznajemy wiele kluczowych wydarzeń z życia Wokulskiego oraz realiów epoki. Uczniowie, stojąc przed budynkiem, mogli poczuć klimat starej Warszawy oraz wspominać czasy napoleońskie.
Spacer był nie tylko żywą lekcją historii i literatury, ale też doskonałym przygotowaniem do matury z języka polskiego.
Dzięki Warszawski Zaułek, który pełnił rolę przewodnika, uczniowie mogli odkryć zupełnie nowy wymiar lektury – zobaczyć ją oczami mieszkańców dawnej Warszawy, zrozumieć kontekst społeczny i kulturowy, w którym osadzona jest akcja powieści.
Organizatorem spaceru był Pan Artur Kowalski który – jak zawsze – zadbał o to, by nauka łączyła się z pasją i doświadczeniem.
To była lekcja, której nie da się zapomnieć – bo Lalka to nie tylko książka, to miasto, ludzie i emocje.
Uczniowie z klas 2u2 oraz 2w2 odpoczywają tutaj od zgiełku warszawskiej metropolii. W programie wycieczki znalazły się m.in.: koncert organowy w Świętej Lipce, zwiedzanie zamku w Reszlu, Wilczego Szańca niedaleko Kętrzyna oraz korzystanie z atrakcji jakie oferuje Mrągowo.
Pogoda oraz humory dopisują! Drugi dzień wycieczki obfitował w ciekawe miejsca i niezapomniane wrażenia. Rozpoczęliśmy od zwiedzania Sanktuarium w Świętej Lipce przepięknej barokowej świątyni, znanej z ruchomych organów, których dźwięk zrobił na nas ogromne wrażenie.
Następnie odwiedziliśmy Reszel, gdzie spacerowaliśmy po urokliwym miasteczku i zwiedziliśmy gotycki zamek. Zwieńczeniem dnia była wizyta w Wilczym Szańcu dawnej kwaterze głównej Hitlera, gdzie poznaliśmy wiele ciekawostek z historii II wojny światowej.
To był dzień pełen emocji, nowych doświadczeń i dobrej zabawy. Wszyscy wróciliśmy zadowoleni i bogatsi o wiedzę oraz wspomnienia.
Klasa 2t2 wraz opiekunami Panią Małgorzatą Grodzką i Panem Arturem Kowalskim wybrała się na wycieczkę do Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Wizyta ta okazała się niezwykle wartościowym doświadczeniem, zarówno pod względem edukacyjnym, jak i emocjonalnym. Zorganizowana lekcja muzealna pozwoliła nie tylko utrwalić wiedzę o życiu i twórczości jednego z najwybitniejszych polskich poetów romantyzmu, ale także lepiej przygotować się do egzaminu maturalnego z języka polskiego.
Zwiedzanie rozpoczęło się od wprowadzenia w biografię Adama Mickiewicza. Przewodnik z pasją opowiadał o jego młodości, studiach w Wilnie, działalności patriotycznej oraz emigracyjnych losach. Szczególną uwagę poświęcono etapom twórczości poety, które zostały zilustrowane licznymi eksponatami – rękopisami, pierwodrukami, portretami i pamiątkami osobistymi. Dzięki temu mogliśmy lepiej zrozumieć kontekst historyczny i osobisty, w jakim powstawały takie dzieła jak "Dziady" czy "Pan Tadeusz".
Część lekcyjna skupiała się na analizie fragmentów "Dziadów" cz. III oraz "Pana Tadeusza", z naciskiem na ich znaczenie w kontekście romantyzmu i motywów patriotycznych. Wspólnie omawialiśmy symbolikę scen więziennych.
Wizyta pozwoliła spojrzeć na twórczość Mickiewicza z nowej perspektywy i jeszcze bardziej docenić jego wkład w kulturę i tożsamość narodową.
Organizatorem wyjścia był Pan Artur Kowalski.
Dziś klasy 1u1, 1u2, 3t2 i 3w3 pod opieką Pani Dyrektor Anny Filipowskiej, Pani Małgorzaty Grodzkiej, Pani Magdaleny Żelazko i Pana Artura Kowalskiego miały okazję uczestniczyć w niezwykle ciekawej wycieczce do Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. Skansen okazał się nie tylko malowniczym miejscem, ale również prawdziwą skarbnicą wiedzy o dawnych obyczajach i tradycjach, szczególnie tych związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
Jednym z najciekawszych punktów programu były warsztaty malowania pisanek. Każdy z uczestników mógł własnoręcznie ozdobić jajko tradycyjną metodą. Zajęcia te nie tylko pozwoliły rozwinąć zdolności manualne, ale również przybliżyły nam symbolikę i znaczenie pisanek w kulturze ludowej.
Nasza przygoda rozpoczęła się od zwiedzania zabytkowych chat, które zostały wiernie odtworzone i umeblowane zgodnie z dawnym stylem życia mazowieckiej wsi. Przewodnik w interesujący sposób opowiadał o codzienności mieszkańców w XIX i na początku XX wieku.
Wycieczkę do Sierpca z pewnością zapamiętamy jako połączenie edukacji z przyjemnością. Dzięki niej nie tylko dowiedzieliśmy się więcej o polskiej kulturze ludowej, ale również spędziliśmy czas w wyjątkowej atmosferze.
W piątek, 25 kwietnia 2025 roku, w naszej szkole odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego klas IV – ostatni wspólny dzień maturzystów w murach liceum. Było to wydarzenie pełne wzruszeń, wspomnień i serdecznych podziękowań, które na długo pozostanie w naszej pamięci.
Uroczystość rozpoczęła się od odśpiewania hymnu narodowego, po czym głos zabrała Pani Dyrektor Anna Filipowska. W swoim przemówieniu podkreśliła, że „Całe życie jest szkołą”
i życzyła absolwentom powodzenia na maturze oraz na dalszych ścieżkach życia.
Nie zabrakło również słów wdzięczności dla rodziców i nauczycieli, którzy przez te lata wspierali młodzież.
Uroczystość z wielką swobodą poprowadzili: Karolina, Magda i Fryderyk a o oprawę multimedialną wspaniale zadbał Bartek i Łukasz.
Było pożegnanie absolwentów od Samorządu Szkolnego, które wygłosił Arek oraz upominki. Film wspominkowy przygotowany przez Piotra spowodował, że łza w oku się zakręciła oraz wręczenie świadectw, nagród i dyplomów dla wyróżniających się uczniów.
Kulminacyjnym momentem były nominacje do Złotych Tytusów, które brawurowo poprowadzili: Karolina, Maciej i Olek, wśród oklasków i radości gości dzisiejszego wydarzenia. Zawsze budzą one wielkie emocje.
Na zakończenie Amelia z klasy IV wygłosiła przemówienie w imieniu wszystkich absolwentów. Podziękowała nauczycielom za cierpliwość i wiedzę, wychowawcom
za wsparcie, a koleżankom i kolegom za wspólnie spędzone chwile. Jej słowa poruszyły szczerością i otwartością.
Po części oficjalnej był czas na wspólne zdjęcia, rozmowy, powiedzenie sobie dziękuję.
To pożegnanie nie oznacza końca – to początek nowej drogi. Drodzy absolwenci – trzymamy za Was kciuki na maturze i wierzymy, że świat stoi przed Wami otworem. Zawsze drzwi naszej szkoły będą dla Was otwarte, tak jak nasze serca.
Powodzenia!
Klasy pierwsze w ramach zajęć edukacja dla bezpieczeństwa odbyły warsztaty "Wpływ zmiany klimatu na zdrowie",
na których uczniowie dowiedzieli się jakie skutki zdrowotne dla naszego organizmu może spowodować globalne ocieplenie klimatu. Zajęcia poprowadziła studentka z WUM.
Piotr M., Witold M. oraz Wiktor P. - uczniowie klas trzecich odnieśli sukces w Ogólnopolskim Konkursie Języka Angielskiego FACES OF AMERICA zorganizowanym przez Uniwersytet Marii Curie-Sklodowskiej w Lublinie w dniu 27.03.2025r. Drużyna ta uplasowała się w pierwszej dziesiątce na ponad pięćdziesiąt szkół z całej Polski. Arkusze konkursowe były trudne, dlatego wynik uczniów świadczy o wysokim poziomie ich wiedzy. GRATULUJEMY! JESTEŚMY Z WAS DUMNI!!!!
Klasa 2u1 pod opieką Pani Małgorzaty Grodzkiej oraz Pana Artura Kowalskiego miała okazję uczestniczyć w wyjątkowej lekcji poświęconej życiu i twórczości Adama Mickiewicza. Zajęcia odbyły się w Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza, a ich celem było nie tylko przybliżenie biografii wieszcza, ale także ukazanie jego wpływu na literaturę, kulturę i historię Polski.
Uczniowie powtórzyli i utrwalili wiedzę o najważniejszych momentach z życia poety: jego młodości, twórczości na emigracji oraz roli w kształtowaniu świadomości narodowej.
Prowadzący lekcję omówił fragmenty „Dziadów” oraz „Pana Tadeusza”, skupiając się na ich symbolice i kontekście historycznym.
Klasa aktywnie uczestniczyła w dyskusji, dzieląc się swoimi przemyśleniami na temat twórczości Mickiewicza. Szczególnie duże zainteresowanie wzbudziły kwestie związane z dramatem romantycznym i symboliką w „Dziadach” cz. III.
Przed lekcją uczniowie mieli okazję zwiedzić kościół św. Anny - jedno z najważniejszych miejsc sakralnych w Warszawie. Pan Artur Kowalski opowiedział o jego historii, zwracając uwagę na barokowy wystrój, klasycystyczną fasadę, gotyckie krużganki oraz rolę, jaką świątynia pełniła w życiu duchowym Warszawy od czasów średniowieczny.
Organizatorem lekcji był Pan Artur Kowalski.
W sobotni wieczór, 25 stycznia 2025 roku, uczniowie, nauczyciele i zaproszeni goście 68 Liceum Ogólnokształcącego im. Tytusa Chałubińskiego w Warszawie zebrali się, aby wspólnie celebrować jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu każdego maturzysty – studniówkę. Elegancka sala balowa warszawskiego hotelu Verte w Warszawie, stała się miejscem pełnym emocji, radości i niezapomnianych chwil.
Wieczór rozpoczęli Ola i Teodor, uczniowie klasy 4w, którzy złożyli podziękowania swoim nauczycielom.
Pani Dyrektor Anna Filipowska przekazała swoją refleksję czwartoklasistom za lata spędzone w murach liceum, życząc im powodzenia na maturze i w dalszym życiu oraz zaprosiła uczniów do odtańczenia poloneza.
Choreografie, przygotowane przez Panią Magdalenę Żelazko i Panią Annę Klimczak, zachwyciły wszystkich zebranych – dostojność ruchów i dbałość o szczegóły stworzyły wyjątkowe widowisko. Eleganckie stroje maturzystów i harmonia kroków idealnie oddały atmosferę tego wieczoru.
Studniówka upłynęła w atmosferze beztroskiej zabawy i wspólnego świętowania. Była nie tylko okazją do relaksu przed intensywnym okresem przygotowań do matury, ale także wspaniałym momentem, który na długo pozostanie w pamięci każdego uczestnika.
Teraz dla uczniów wyzwanie maturalne – trzymamy za Was kciuki!
Tego wieczoru nie da się zapomnieć :)
Szczególne podziękowania kierujemy do Rodziców za organizację studniówki, zaangażowanie, współpracę i za to, że byliście…
Z tej okazji zostały wystawione plakaty przygotowane przez pana Wojtkowskiego przybliżające nam tę liczbę oraz zorganizowany konkurs pieczenia ciast.
Data obchodów wydarzenia 14.03 wywodzi się z tradycji amerykańskiej w związku z ich sposobem zapisu dat: 3.14 to pierwsze trzy cyfry liczby pi, natomiast tradycja wypiekania ciast wiąże się z takim samym odczytem słowa pie - czyli szarlotka. My urozmaiciliśmy te wypieki i postawiliśmy na kreatywność uczniów. Najpiękniejsze wypieki wyróżniliśmy nagrodami a pieniądze z kiermaszu ciast zostały przekazane na samorząd szkolny. Ciasta nie tylko cieszyły oko ale również bardzo smakowały.
Konkurs wygrali:
1 miejsce - Małgorzata Strzelak z klasy 3w2
2 miejsce - Le Hong Ngoc z klasy 3t2
3 miejsce - Anna Myszkowska z klasy 3w3 i Norbert Gałęcki z klasy 3w3
Wyróżnienie:
Esther Okenna z klasy 2t2
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Bartosz Wojtkowski
Agnieszka Pietruszka
17 marca - Dzień Świętego Patryka to okazja by przybliżyć uczniom naszej szkoły wspaniałą kulturę celtycką oraz zachęcić naszą młodzież do zgłębiania wiedzy historycznej, kulturoznawczej i geograficznej. Dzisiaj bawiliśmy się wspólnie, a dominował oczywiście kolor zielony.
Let's explore The Emerald Island more!
Dnia 13 marca w szkole zostały wystawione przedstawienia teatralne przygotowane pod okiem pani Violetty Pyckiej.
Dwukrotnie zostały zaprezentowane 4 sztuki w których brali udział uczniowie z klas drugich i trzecich:
Żywe obrazy - Maria Antonina
Romantyczny Kościuszko
Rozważni i romantyczni, czyli rzecz o Puttkamerze, Mickiewiczu i Wereszczakównie
Żywe obrazy - Sisi - zbuntowana cesarzowa
Przedstawienia wzbudziły duży entuzjazm i zainteresowanie. Niewątpliwie dużym atutem była wyjątkowa oprawa muzyczna a także układ choreograficzny przygotowany przez uczennice Patrycję Podgórską oraz Julię Szyperską oraz obraz cesarzowej Sissi namalowany przez Fryderyka z klasy 3u3. Dziękuję szczególnemu gościowi za udział: Lili Zakrzewskiej, młodszej 9-letniej siostrze Gabrysi, która zagrała córkę cesarzowej. Bez niej nie byłoby pełnego obrazu.
Serdeczne podziękowania składam:
moim wspaniałym Aktorom - za niewątpliwy trud oraz zaangażowanie podczas prób, jesteście wielcy!!
Rodzicom - za wkład finansowy dzięki którym szkoła mogła wypożyczyć piękne stroje oraz pokrycie kosztów wypożyczenia antycznego lustra
Bartkowi Rudowskiemu oraz Łukaszowi Ziomkowi - za nadzorowanie oprawy muzycznej przygotowanej przez panią Violettę Pycką
Nauczycielom - za cierpliwość i wiarę w powodzenie
oraz pani Drózd oraz panu Wojtkowskiemu za uwiecznienie tego wydarzenia na fotografiach.
Violetta Pycka
Jak pomóc osobie z zatrzymaniem krążenia, tego na lekcji edukacja dla bezpieczeństwa uczyli się uczniowie z klas pierwszych.
spędziła czas klasa 4t, że swoją wychowawczynią p. Anną Klimczak na warsztatach w Ekocentrum Punkt Zwrotny. W tej nowoczesnej przestrzeni pełnej multimedialnych wyzwań, uczniowie mieli okazję zmagać się z zadaniami w pokojach z ekozagadkami.
Było inspirujaco ale też wesoło.
W dniu 5 marca klasa 3w3 wybrała się na wycieczkę do Mauzoleum Walki i Męczeństwa - Mausoleum of Struggle and Martyrdom przy alei Jana Chrystiana Szucha pod opieką Pana Artura Kowalskiego oraz Pani Euniki Drózd.
Mauzoleum jest jednym z miejsc, które na długo pozostają w pamięci odwiedzających.
Na początku wycieczki mogliśmy obejrzeć film, który pozwolił nam lepiej poznać historię tego miejsca oraz zrozumieć jego funkcjonowanie. Przewodnik, który nas oprowadzał opowiadał nam o tym miejscu. Dzięki temu mogliśmy dowiedzieć się jak wyglądało życie w tamtych czasach. Mogliśmy zobaczyć cele więzienne biegnące przez cały korytarz, pomieszczenia przesłuchań oraz miejsca, gdzie więźniowie spędzali swoje ostatnie chwile.
To miejsce wywarło duże wrażenie na odwiedzających. Surowa wizualizacja cel, odgłosy z archiwalnych nagrań oraz ślady po więźniach (np. wyryte napisy na ścianach cel) sprawiają, że historia tego miejsca staje się bardzo przerażająca ale i również bardzo ciekawa.
Mauzoleum pełni ważną rolę w edukacji, zwłaszcza wśrod młodzieży. Przypomina o tragicznych wydarzeniach z czasów II Wojny Światowej i uświadamia, jak wielką cenę zapłacili Polacy za wolność.
Wycieczka do Mauzoleum Walki i Męczeństwa była ważnym doświadczeniem. Skłoniła ona nas do refleksji i nie pozwoli nam zapomnieć o dramatycznych losach tych, którzy walczyli i cierpieli w czasie wojny. Mimo że zwiedzanie może być ciężkie emocjonalnie, zdecydowanie warto je odwiedzić, by oddać hołd ofiarom i lepiej zrozumieć historię Polski.
Organizatorem wyjścia był Pan Artur Kowalski
3.03 klasy 2t1, 3t1, 3t2, 3u1, 3u3 wraz z wychowawcami wzięły udział w spektaklu Narodowego Teatru Edukacji z Wrocławia „Raskolnikow”, który odbył się w Studium Koncertowym Polskiego Radia. Spektakl stanowił adaptację najistotniejszych wątków lektury obowiązkowej na maturze, powieści Fiodora Dostojewskiego „Zbrodnia i kara”. To powieść psychologiczna, filozoficzna i społeczna. Jest polifoniczna ze względu na gradację idei.
Najbardziej zaakcentowany został wątek przyzwolenia na zbrodnię oraz dwoistość psychologiczna i moralna głównego bohatera. Raskolnikow prowadzący specyficzną „grę” z sędzią śledczym Porfirym Pietrowiczem doznaje swoistego przeistoczenia się. W myśl słów Raskolnikowa: „Kto sumienie posiada, niech cierpi. Będzie mu to karą - obok katorgi”, największą wartością jest ludzkie sumienie i ono nie pozwala zniszczyć największej wartości, jaką jest człowiek. Główny bohater dzięki konfrontacji z Porfirym zrozumiał, że aby być człowiekiem moralnym należy zbudować w sobie wartości uniwersalne, które reprezentuje Sonia. Swoisty pojedynek Rodiona Raskolnikowa i Soni Marmieładowej jest konfrontacją dwóch różnych systemów etycznych - chłodnej racjonalistycznej etyki z etyką chrześcijańską.
Organizatorem wyjścia był Pan Artur Kowalski.
W dniu dzisiejszym uczniowie klasy 1w mieli okazję spotkać się z Panią Mariolą Pryzwan, biografką Haliny Poświatowskiej. Pani Mariola opowiedziała nam o życiu poetki, jej trudnościach, miłościach i o tym, co inspirowało ją do pisania wierszy. Dowiedzieliśmy się także, jak wyglądała i jakie były jej bliskie osoby. Słuchaliśmy tych opowiadań z zainteresowaniem podsycanym pasją autorki.
Zwiedziliśmy również Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. KEN w Warszawie, gdzie zobaczyliśmy różne pomieszczenia i zbiory. Poznaliśmy, jak działa biblioteka i jak wygląda praca bibliotekarzy.
To była bardzo ciekawa wycieczka, która pomogła nam zrozumieć życie Haliny Poświatowskiej i jej twórczość, a także poznać funkcjonowanie biblioteki.
28.01 klasa 2u1 z wychowawczynią Izabelą Trojanowską, odbyła warsztaty w EkoCentrum Punk Zwrotny na Pradze Północ. Poprzez gry i rozwiązywanie ekozagadek w pięciu kolejnych pokojach można było odkryć tajemnice fast fashion. Uczniowie edukowali się w zakresie cyrkularności i zrównoważonej mody.
Tematem przewodnim Punktu Zwrotnego jest branża modowa. Rocznie produkujemy aż 62 miliony ton odzieży, co piąta rzecz nigdy się nie sprzedaje i zostaje odpadem, a zaledwie 1 % ubrań jest recyklingowana. Produkcja ubrań to nie tylko zużywanie materiałów, ale też zużywane zasoby, np. na wyprodukowanie jednego T-shirta potrzeba ponad 8 tysięcy litrów wody.
Zachęcamy inne klasy do udziału w tych warsztatach. Zajęcia skłaniają do refleksji na temat środowiska i naszego udziału w jego tworzeniu. Tego, jaki mamy na nie wpływ poprzez nasze indywidualne decyzje. Nawet takie, które dotyczą kupna kolejnego ubrania.
To wyjątkowe wydarzenie na COS Torwar, w którym udział wzięli uczniowie klasy 2t2 poświęcone tematyce transplantacji. Spotkanie jest jednym z działań wpisanych w inicjatywę Bieg po Nowe Życie.
To była niezwykle wartościowa lekcja życia, podczas której młodzież miała okazję wysłuchać historii osób po przeszczepach oraz ekspertów w dziedzinie medycyny. Rozmawialiśmy o tym, że transplantacja jest tak naprawdę najskuteczniejszą metodą leczenia wielu chorób, dającą szansę na drugie życie.
Dziękujemy organizatorom za możliwość uczestnictwa w tym poruszającym wydarzeniu, które otworzyło nam oczy na to, jak ważne są małe decyzje, mogące uratować czyjeś życie.
Spotkanie objął swoim patronatem Prezydent m.st. Warszawy.
W sobotni wieczór, 25 stycznia 2025 roku, uczniowie, nauczyciele i zaproszeni goście 68 Liceum Ogólnokształcącego im. Tytusa Chałubińskiego w Warszawie zebrali się, aby wspólnie celebrować jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu każdego maturzysty - studniówkę. Elegancka sala balowa warszawskiego hotelu Verte w Warszawie, stała się miejscem pełnym emocji, radości i niezapomnianych chwil.
Wieczór rozpoczęli Ola i Teodor, uczniowie klasy 4w, którzy złożyli podziękowania swoim nauczycielom.
Pani Dyrektor Anna Filipowska przekazała swoją refleksję czwartoklasistom za lata spędzone w murach liceum, życząc im powodzenia na maturze i w dalszym życiu oraz zaprosiła uczniów do odtańczenia poloneza.
Choreografie, przygotowane przez Panią Magdalenę Żelazko i Panią Annę Klimczak, zachwyciły wszystkich zebranych - dostojność ruchów i dbałość o szczegóły stworzyły wyjątkowe widowisko. Eleganckie stroje maturzystów i harmonia kroków idealnie oddały atmosferę tego wieczoru.
Studniówka upłynęła w atmosferze beztroskiej zabawy i wspólnego świętowania. Była nie tylko okazją do relaksu przed intensywnym okresem przygotowań do matury, ale także wspaniałym momentem, który na długo pozostanie w pamięci każdego uczestnika.
Teraz dla uczniów wyzwanie maturalne - trzymamy za Was kciuki!
Tego wieczoru nie da się zapomnieć :)
Szczególne podziękowania kierujemy do Rodziców za organizację studniówki, zaangażowanie, współpracę i za to, że byliście…
27 stycznia klasy 1w, 2w1, 3w1, 3w3 miały przyjemność uczestniczyć w kolejnej fascynującej wycieczce. Tym razem wybrały się do Łodzi pod opieką nauczycieli: Pani Małgorzaty Grodzkiej, Pana Artura Kowalskiego, Pani Magdy Żelazko.
Łódź jest miastem, które ma wyjątkowy klimat.
Po dotarciu na miejsce zwiedziliśmy Muzeum Kinematografii w Łodzi, które znajduje się w pięknym Pałacu K. Scheiblera. Uczestniczyliśmy w warsztatach filmowych na temat efektów specjalnych.
W muzeum możemy zobaczyć wiele eksponatów. Szczególnie warto jest zwrócić uwagę na kolekcję poświęconą historii polskiego filmu animowanego, w tym również słynne bajki, takie jak ,"Bolek i Lolek" czy "Miś Uszatek". Interesujące były również ekspozycje poświęcone klasykom polskiego kina, takim jak "Ziemia obiecana" Andrzeja Wajdy, która ma szczególne znaczenie dla Łodzi. Zobaczyliśmy tam też historyczne kamery, projektory i inne urządzenia techniczne, dzięki którym mogliśmy zobaczyć, jak rozwijała się technologia filmowa na przestrzeni lat.
Samo muzeum oferuje wiele ciekawych atrakcji, takich jak interaktywne instalacje, które pozwalały nam poczuć się jak reżyser lub aktor. Mogliśmy również zasiąść w starej sali kinowej, gdzie wyświetlane były krótkie filmy. Oprócz zwiedzania Muzeum Kinematografii mieliśmy szansę zwiedzić też trochę miasta. Stare murale, które mogliśmy znaleźć prawie na każdym kroku, nadawały miastu artystycznego charakteru. Podczas wycieczki zahaczyliśmy również o Manufakturę, czyli ogromne centrum handlowo-kulturalne, które było warte odwiedzenia. Mogliśmy tam trochę odpocząć po całym dniu zwiedzania.
Wycieczka do Łodzi była połączeniem obcowania z kulturą, sztuką i historią. Miasto, choć często niedoceniane, kryło w sobie niezwykły potencjał i jest w stanie zaoferować coś dla każdego. Od fanów kina i sztuki, po miłośników architektury i historii. Zdecydowanie polecamy wyjazd do Łodzi. To miasto, które zaskakiwało nas na każdym kroku.
Dzisiaj mieliśmy niezwykłą okazję uczestniczyć w lekcji o Julianie Tuwimie, którą dla klasy 2t2 poprowadziła Mariola Pryzwan - znakomita biografka i pasjonatka literatury. Było to inspirujące spotkanie, pełne ciekawostek, anegdot i głębokiej refleksji nad twórczością jednego z najwybitniejszych polskich poetów.
Dziękujemy Pani Marioli za przekazanie nam tylu cennych informacji oraz za pasję, którą zaraża swoich słuchaczy!
📖 Kto z Was ma ulubiony wiersz Tuwima?
Uczennice naszej szkoły, Oliwia Dobrowolska z klasy 3u3 oraz Magdalena Gałecka z klasy 3u2, odniosły znaczący sukces w konkursie „Law in Action”. Konkurs polegał
na przygotowaniu dwuminutowego filmu na temat praw zwierząt. Dzięki swojemu zaangażowaniu, ciężkiej pracy
i kreatywności uczennice zdobyły
II miejsce, uzyskując w ten sposób dyplomy oraz nagrodę pieniężną
w wysokości 1500 zł.
Uroczyste wręczenie nagród odbyło się podczas gali w Okręgowej Izbie Radców Prawnych
w Warszawie, gdzie zostały wręczone dyplomy oraz nagrody dla laureatów. Sukces uczennic stanowi dowód na ich wysokie umiejętności oraz staranność
w realizacji powierzonych zadań. Serdecznie gratulujemy!
16 grudnia rozpoczęły się zawody
w koszykówce dziewcząt. W tym roku nie było daleko, ponieważ rozgrywki odbywały się
w pobliskiej szkole podstawowej
na ul. Narbutta.
Reprezentacja Chałubińskiego rozegrała dwa mecze grupowe. Dziewczęta zagrały dwa dobre mecze. W jednym
z nich wykazały się ogromną wolą walki
i wysoko wygrały spotkanie.
17 grudnia odbyły się ćwierćfinały.
Po zaciętym meczu zawodniczki naszej szkoły musiały uznać wyższość drużyny
z LO im. Cervantesa.
W grze naszych koszykarek widać wyraźny postęp. W tym roku kończymy zawody na ćwierćfinale ale mamy apetyt na więcej.
Wielkie gratulacje
dla dziewcząt.
Dziewczęta reprezentujące szkołę na Mistrzostwach Mokotowa to:
- Oliwia (kapitan drużyny), Wiktoria, Maja, Martyna, Magdalena, Gabriela z klas trzecich
- Daria, Iga, Emilia z klas drugich oraz
- Weronika z klasy czwartej.
Drużynę przygotowała i prowadziła wtorkowy mecz p. Izabela Trojanowska.
Opiekę trenerską pierwszego dnia sprawował p. Robert Lenarczyk.
Klasy pierwsze w ramach zajęć edukacja dla bezpieczeństwa są w trakcie opanowywania umiejętności praktycznych związanych z odwracaniem osoby poszkodowanej na plecy, oceny przytomności i oddechu oraz układaniem w pozycji bocznej bezpiecznej. Zajęciom towarzyszy mnóstwo pozytywnych emocji.
Dziś mieliśmy przyjemność uczestniczyć w Wojewódzkim Konkursie Recytatorskim, który odbył się w Zespół Szkół Samochodowych i Licealnych nr 2 w Warszawie. Naszą szkołę reprezentowały dwie odważne uczennice - Izabela Fargieva i Hanna Oprządek z klasy 1t, które zmierzyły się z poezją Czesława Miłosza i Kazimierza Wierzyńskiego.
Wzruszające interpretacje, piękno słowa i niezwykła atmosfera tego wydarzenia na długo pozostaną w naszej pamięci. Podczas gdy jury obradowało, uczniowie spontanicznie zorganizowali grę w mafię, co stało się świetną okazją do integracji i dodało konkursowi wartość w postaci budowania relacji.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy organizatorom za inspirujące spotkanie z literaturą!
Poznajemy inne kultury nie tylko od kuchni. To grudniowa tradycja naszego liceum. Każdy kraj to bogactwo aromatów, historii, muzyki i zwyczajów. Takie lekcje są potrzebne, są niepowtarzalną wartością dodaną.
Kalos kagathos to starożytny grecki ideał człowieka pięknego fizycznie oraz duchowo, czyli dbającego o kształcenie swojego umysłu ale także o sprawność fizyczną własnego ciała.
Taki był właśnie zamysł poprowadzenia lekcji wf w klasie 2t2 przez panią Annę Klimczak oraz w klasie 2t1 z panią Izabelą Trojanowską.
Dziewczęta miały za zadanie przygotować piramidę wieloosobową - symbolizującą dbałość o swoje ciało ale z wyeksponowaniem książki - symbolu troski o swój intelekt.
Przesłanie: ćwiczymy i czytamy, czyli troszczymy się o swoje ciało oraz rozwój intelektualny.
Uczennice wykazały się dużą kreatywnością. Brawo Wy !!!
A zadziało się w związku z przystąpieniem szkoły do Programu Rozwoju Czytelnictwa. To inicjatywa naszej niezastąpionej bibliotekarki, Pani Euniki Drózd.
Inicjatorką i pomysłodawczynią wydarzenia była pani Anna Klimczak
#NPRC
Dzisiaj, jak co roku w grudniu już po raz 17 odwiedziliśmy Szkołę Podstawową z Oddziałami Integracyjnymi nr 280 im. Tytusa Chałubińskiego.
Wszystko zaczęło się od przybliżenia postaci Tytusa i jego niesamowitych przygód uczniom klasy 3. Potem wszyscy ruszyli w tan! Uczennice z naszej szkoły Karolina Gadowska i Wiktoria Herszkowicz z klasy 2t2 nauczyły dzieci krótkiego, ale niezwykle energicznego układu tanecznego, który wprawił wszystkich w świetny nastrój. Następnie w bibliotece reprezentanci klas wzięli udział w konkursie wiedzy o Tytusie - rywalizacja była zacięta, a wiedza dzieci zrobiła na nas ogromne wrażenie! 🏆
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i świetną atmosferę. Tytus na pewno byłby dumny!
3 grudnia klasa 2t2 z Panią Katarzyną Bębas uczestniczyła w warsztatach ekologicznych zorganizowanych w Punkcie Zwrotnym. Uczniowie pracowali w grupach, rozwiązywali ekozagadki i odkrywali tajemnice fast fashion. Wycieczka ta pozwoliła nam na bliższe poznanie negatywnego wpływu przemysłu odzieżowego na środowisko przyrodnicze i nasze zdrowie. Poznaliśmy również na czym polega idea zrównoważonego obiegu ubrań.
W Festiwalu Inspirujących Ekspresyjnych Szkolnych Talentów Artystycznych FIESTA naszą szkołę reprezentował zespół ROAD TOMORROW, w składzie którego jest Yevhenii Karpov z klasy 2w2 oraz absolwent szkoły Stepan Bashtavy. Podczas koncertu zespół zagrał dwa własne utwory muzyczne. Mikołajkowy dzień przyniósł nam niezapomniane emocje i dostarczył wiele wyrażeń artystycznych i muzycznych.
W dniu 03.12.2024 uczniowie klas 3t1 oraz 3t2 uczestniczyli w spektaklu teatralnym pt.” The man who thought he knew too much” wystawianym w języku angielskim przez Voloz Collective International Physical Theatre w Warszawie w Kino Elektronik. Pełna sala, niezapomniane wrażenia, oryginalna muzyka na żywo, mistrzowskie akrobacje w tej wielokrotnie nagradzanej, międzynarodowej komedii kryminalnej pełnej oskarżeń, wypadków i różnorodnych akcentów.
Czy sztuka może rzeczywiście stać się narzędziem zmiany społecznej?
Na to pytanie próbowali znaleźć odpowiedź uczniowie klasy 2t1, którzy wzięli udział w panelu dyskusyjnym pt. "Sztuka jako narzędzie zmiany społecznej", który odbył się 25 listopada w Szkole Głównej Handlowej w ramach projektu: Młodzi. Aktywni. Utalentowani. Wydarzenie połączyło ekspertki i ekspertów: decydentów, artystów, społeczników oraz młode osoby z warszawskich liceów ogólnokształcących oraz szkół artystycznych. Wspólna dyskusja nad rolą sztuki w społeczeństwie oraz jej wpływem na zmiany społeczne dostarczyła wielu inspiracji oraz pogłębiła zrozumienie, jak sztuka może wpłynąć na społeczne zmiany i kształtowanie naszej rzeczywistości. Zdobyte podczas panelu doświadczenie pomoże lepiej zrozumieć rolę sztuki w społeczeństwie i zainspiruje nas do podejmowania działań na rzecz pozytywnych zmian. Warto pamiętać, że sztuka zaangażowana społecznie to nie tylko wielkie, kontrowersyjne dzieła, ale także oddolne inicjatywy, wspólne działania. To każde działanie twórcze, które podejmuje ważne tematy i angażuje ludzi, niezależnie od skali czy formy.
Rozpoznawanie dezinformacji i etyka dziennikarska.
W naszej szkole odbyło się wyjątkowe spotkanie z Panią Joanna Sosnowska, doświadczoną dziennikarką, redaktorką związaną z "Gazetą Wyborczą" i Wyborcza.pl, byłą redaktorką naczelną serwisów technologicznych i gamingowych Wirtualnej Polski. Wydarzenie skierowane było do uczniów klasy 3w2 o profilu dziennikarskim.
Podczas spotkania Joanna Sosnowska przedstawiła kluczowe zagadnienia związane z funkcjonowaniem mediów we współczesnym świecie. Opowiadała o tym, jak rozpoznać fałszywe informacje, manipulacje w nagłówkach czy wprowadzające w błąd materiały wizualne. Podkreśliła, jak ważne jest krytyczne podejście do treści publikowanych w mediach społecznościowych.
Uczniowie wyrazili zainteresowanie tematyką i docenili możliwość rozmowy z ekspertką. Dziękujemy za warsztaty.
Dnia 27.11 Samorząd Szkolny wraz z chętnymi do działania uczniami poszczególnych klas, zorganizował stanowiska, na których uczniowie mogli sobie powróżyć.
To był fajny czas, który pozwolił na odreagowanie od codziennych lekcji.
Brawo Wy !!!
Naszą szkołę na
MIĘDZYSZKOLNYM KONKURSIE RECYTATORSKIM
"Włóczęga, niespokojny duch..." w Królówka X LO im. Królowej Jadwigi w Warszawie reprezentowały:
- Weronika Rufino Barbosa z klasy 1u1
- Agnieszka Kozarenko-Nowakowska z klasy 1w
Uczestniczki zaprezentowały wiersze Wisławy Szymborskiej - Rozmowa z kamieniem i Nienawiść.
Serdecznie dziękujemy naszym uczennicom za godne reprezentowanie szkoły. Wasze zaangażowanie i piękne interpretacje utworów były dla nas powodem do dumy. Choć tym razem nie udało się zdobyć nagrody, Wasz wysiłek i odwaga są dla nas bezcenne. To wspaniale że chciało Wam się chcieć.
Życzymy Wam dalszych sukcesów i czekamy na kolejne artystyczne wyzwania!
A zadziało się w klasie 3t1 i 3t2 na zajęciach z podstaw ratownictwa medycznego z p. Anną Klimczak.
Uczniowie zaangażowani w działania i do tego chętni do współpracy. Taką lekcje można sobie wymarzyć. BRAWO WY !!!
"Panna Julia” - w przekładzie Mariusza Kalinowskiego „Panna Julie” - to jeden z najsłynniejszych dramatów Augusta Strindberga. Napisany pod koniec XIX wieku, był manifestem naturalizmu. Akcja dramatu „Panna Julie” dzieje się w ciągu kilku godzin, od zmierzchu do świtu, w noc świętojańską. Młoda hrabianka uwikłana we własne lęki i niepokoje, prowadzi niebezpieczną erotyczną grę, w którą wciąga służącego Jeana.
Klasy 2u1 i 2w2 wzięły udział w lekcji: Social Media - Być czy nie być. W drugiej części obejrzeliśmy w Nove Kino Wisła multimedialny pokaz filmowy "Campione". Poruszał on takie tematy jak: relacje nauczyciel - uczeń, wzajemne zrozumienie, szacunek, dorastanie do bycia dorosłym i odpowiedzialnym za swoje czyny i decyzje, decydowanie o sobie, podejmowanie decyzji w świecie wielkich pieniędzy i w blasku fleszy.
Celem lekcji było wyczulenie uczniów na zagrożenia, które niosą nowe formy komunikacji - założenie kolejnego konta w cyberprzestrzeni i przeniesienie swojego życia do świata wirtualnego.
Dziś uczniowie klasy 3w3 mieli okazję spotkać się z doświadczoną dziennikarką i redaktorką Panią Olgą Doleśniak-Harczuk, by zgłębiać tajniki pracy w mediach. Tematem przewodnim spotkania były fake newsy - Pani Olga opowiadała o metodach rozpoznawania dezinformacji, wyzwaniach związanych z walką z fałszywymi informacjami oraz o odpowiedzialności, jaka spoczywa na dziennikarzach w erze mediów cyfrowych.
Była to doskonała lekcja praktyki i inspiracja dla przyszłych adeptów dziennikarstwa. Serdecznie dziękujemy za wizytę i mamy nadzieję na kolejne, równie inspirujące spotkania!
Do tegorocznej akcji „Szkoła do hymnu” zgłosiło się ponad 4,6 mln uczniów (4 697 220) i prawie 500 tys. nauczycieli.
Uczniowie i nauczyciele naszej Szkoły także odśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego".
Do akcji zgłosiły się także szkoły polskie i polonijnie na całym świecie - w sumie 125. Hymn zaśpiewali uczniowie (w sumie 16 tys. uczniów) m.in. w Kuwejcie, Brazylii, Katarze. Republice Południowej Afryki, Ukrainie, Rosji, Kazachstanie, Brazylii, Kanadzie, Maroku, Islandii, Niemczech, Łotwie, Szwajcarii, Austrii, Irlandii, Francji, Turcji, Armenii, Danii, Hiszpanii, Białorusi, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Stanach Zjednoczonych Ameryki, Cyprze, Belgii, Włoszech.
Klasy 2t2 i 3w1 z Panią Euniką Drózd i Panem Arturem Kowalskim miały okazję odwiedzić Biblioteka Narodowa. Wycieczka ta pozwoliła nam na bliższe poznanie jednej z najważniejszych instytucji kulturalnych w Polsce.
Na początku zostaliśmy przywitani przez przewodnika, który opowiedział nam o historii Biblioteki Narodowej oraz o jej misji. Przechowywane są tu najstarsze i najcenniejsze polskie zbiory, a także wszystkie nowo wydane książki, które trafiają tu jako egzemplarze obowiązkowe.
Podczas wycieczki mieliśmy okazję zobaczyć różne działy i czytelnie. Wycieczka pozwoliła nam zrozumieć jak wielką rolę pełni Biblioteka Narodowa w ochronie i upowszechnianiu wiedzy. To doświadczenie na pewno zachęciło nas do częstszych wizyt w bibliotekach i korzystania z ich bogatych zbiorów.
Dnia 31 X uczniowie mogli się wykazać się kreatywnością, przebierając się według własnej inspiracji. Pomysłów było wiele. Ci uczniowie, którzy wykazali się inwencją byli zwolnienie z pytania i niezapowiedzianych kartkówek. Pomysłów było wiele.
Brawo Wy !!!
dla klas 2t1, 2t2, 2u1 odbyły się w Nowy Teatr Międzynarodowym Centrum Kultury przy ulicy Antoniego Józefa Madalińskiego 10/16
Temat zajęć brzmiał: Miasto w procesie zmian. Praktyczne projektowanie przyszłości w kontekście zmian klimatu.
Była to aktywna lekcja kreatywności, pomysłowości i wynalazczości, przy jednoczesnym zdobywaniu konkretnej wiedzy na temat zmian klimatu i ekstremalnych zjawiskach pogodowych w życiu miasta i jego ludzkich i nie-ludzkich mieszkańców.
Klasy 3t1, 3u1, 3w1, 3w2 uczestniczyły w wyjątkowym spotkaniu z pisarką Ann Holly - profil autorski.
Autorka podzieliła się z nami swoimi doświadczeniami nie tylko związanymi z pisaniem książek, ale także z pracą nad tworzeniem gier komputerowych. Opowiedziała o swoich literackich początkach, źródłach inspiracji, a także o tym, jak różni się proces tworzenia książki od pracy nad grą.
Spotkania przebiegły w bardzo przyjaznej atmosferze. Uczniowie chętnie angażowali się w rozmowę, a ich pytania świadczyły o dużym zainteresowaniu nie tylko literaturą, ale również grami i procesem ich powstawania.
W dniu dzisiejszym klasy 1u2 i 3u3 uczestniczyły w lekcji online Wizerunek w internecie zorganizowany przez NASK - Państwowy Instytut Badawczy.
Na lekcji dowiedzieliśmy się czym jest ślad cyfrowy i do czego bywa wykorzystywany. Porozmawialiśmy też o tym, że internet nie zapomina, a raz wrzucona do niego treść pozostaje tam na zawsze.
Dzisiaj na Wydział Neofilologii - Uniwersytet Warszawski przy ulicy Dobrej 55 naszą szkołę reprezentowali: uczeń klasy 2w2 Yevhenii Karpov oraz absolwent Stepan Bashtavy. Wydarzenie zostało podzielone na trzy etapy - eliminacje na podstawie nagrań, przesłuchania oraz finał, który odbędzie się 15 listopada. Z ponad 100 zgłoszeń, które wpłynęły na VIII edycję Festiwalu do II etapu zakwalifikowały się 43 osoby, w tym nasi przedstawiciele. Festiwal JoséSong był nie tylko okazją do rozwijania pasji, nauki i rywalizacji, ale także do budowania więzi i nawiązywania nowych znajomości z uczniami innych szkół.
24.10 klasy 4w oraz 4u2 wzięły udział w spotkaniu z Panem Józefem Malińskim - potomkiem Sprawiedliwych wśród Narodów Świata oraz Panią Joanną Bąk.
Spotkanie miało na celu zapoznanie uczniów z historią Holokaustu oraz działalnością osób, które narażały swoje życie, aby ratować Żydów podczas II wojny światowej. Pan Józef Maliński, potomek Sprawiedliwych podzielił się osobistymi historiami i refleksjami na ten temat.
Opowiedział o swoich przodkach, którzy w czasie wojny ukrywali Żydów w swoim domu.
Zaznaczył, że ich decyzje były wynikiem głębokiego poczucia moralności oraz chęci niesienia pomocy. Uczniowie mieli okazję poznać kilka konkretnych historii osób, które wykazały się odwagą w trudnych czasach.
Zaproszeni goście zwrócili uwagę na znaczenie edukacji w walce z nienawiścią i nietolerancją.
Uczniowie zadawali pytania dotyczące osobistych odczuć Potomka Sprawiedliwych wobec dziedzictwa swoich przodków. Poruszone zostały tematy związane z odpowiedzialnością jednostki w obliczu zła oraz roli młodego pokolenia w kształtowaniu przyszłości.
Spotkanie zakończyło się refleksją na temat znaczenia empatii i odwagi w codziennym życiu.
Spotkanie z Panem Józefem Malińskim było niezwykle wartościowym doświadczeniem, które przyczyniło się do wzbogacenia wiedzy uczniów na temat historii oraz etyki. Uczniowie opuścili salę z poczuciem, że historia osobistych wyborów w trudnych czasach jest niezwykle ważna i że każdy z nas ma moc wpływania na świat.
Organizatorem spotkania był nauczyciel języka polskiego - Pan Artur Kowalski.
23 października 2024 roku uczniowie klasy 4 u1 wzięli udział w trzeciej edycji bezpłatnego programu dla szkół średnich organizowanego przez Politechnikę Warszawską pod hasłem #zawszeciekawi. Była to dobra okazja, by poznać ofertę kształcenia na Politechnice Warszawskiej i odkryć czym zajmują się inżynierowie.
Uczniowie uczestniczyli w wykładzie „Czy komputery potrafią myśleć?, który odbył się na Wydział Elektryczny Politechnika Warszawska. Wykład dotyczył algorytmów oraz "myślenia" komputerów, które polega na odpowiednim wykonywaniu różnych procesów według reguł, jakie zostały im podane przez projektanta.
Dziękujemy Politechnika Warszawska za możliwość uczestniczenia w programie #zawszeciekawi.
WITAJ BRUKSELO
Po kilkunastogodzinnej podróży dotarliśmy do Brukseli. Za nami wiele wrażeń związanych z miejscami, które udało nam się dzisiaj zobaczyć. Pałac Królewski, Parlament Europejskiej i Pałac Sprawiedliwości a dzień zakończyliśmy spacerem po urokliwej brukselskiej Starówce. Dodatkowych wrażeń dostarczył nam transport do centrum miasta kolejką podmiejską, razem z tubylcami jadącymi do pracy. Wrażeń było wiele.
W dniu dzisiejszym zwiedzaliśmy Gandawę a tam katedrę św. Bawona, ,,Ołtarz Gandawski", który jest dziełem Huberta i Jana van Eycka oraz podziwialiśmy klimatyczne stare miasto. Potem udaliśmy się do Brugii i zachwycaliśmy zabytkami tego miasta: doskonale zachowaną Starówką, Grote Markt, kościołem Notre Dame, bazylikę św. Krwi oraz domami kupieckimi. Nie omieszkaliśmy spróbować tutejszych wiktuałów. Wszak Belgia z frytek i czekolady słynie. To był kolejny dzień pełen pozytywnych wrażeń na naszej wycieczce.
ŻEGNAMY BELGIĘ WITAMY HOLANDIĘ
Dzisiaj przekroczyliśmy granicę belgijsko-holenderską i zwiedzaliśmy Delfty - miasto Vermeera, jak również Hagę oraz jej zabytki: Parlament Holenderski, Międzynarodowy Trybunał Sprawiedliwości, kościół Grote Kerk i Stary Ratusz. Zapewniliśmy sobie 2 godzinną rozgrywkę w Maduradam (miniaturowa Holandia w skali 1:25). Na koniec dnia wpisany na światową listę UNESCO skansen wiatraków. To był kolejny udany dzień na wycieczce.
OSTATNI DZIEŃ W AMSTERDAMIE
Piątkowy dzień rozpoczęliśmy od rejsu statkiem po amsterdamskich kanałach. Później przeszliśmy się po stolicy Holandii, a następnie zwiedziliśmy Rijksmuseum, w którym znajdowały się dzieła mistrzów niderlandzkich. Podziwialiśmy również kolekcję obrazów w muzeum Van Gogha. Nie mogło się obejść bez degustacji holenderskich serów! Niestety wycieczka dobiega końca, jednak pełni nowych doświadczeń i inspiracji wracamy do pochmurnej Warszawy!
Jesteśmy wdzięczni opiekunom wycieczki: P. Annie Klimczak, P. Izabeli Trojanowskiej, P. Alenie Jackowskiej i P. Danielowi Szymańskiemu za troskę i świetną zabawę!
Tekst zredagowali: Luiza Czumer i Borys Jakubowski z klasy 3w2
Dzisiaj klasa 1t spędziła piękny dzień na wycieczce w Lublinie. Opiekunami młodzieży były panie: prof. Marzena Kurczyk - Półchłopek i prof. Marzena Drużdżel. Po zwiedzeniu zamku i lubelskiej Starówki młodzież wzięła udział w grach typu Paintball w plenerze. Na Placu Litewskim w Lublinie uruchomiono "Portal" umożliwiający bezpośrednią interakcję w czasie rzeczywistym z miastami Wilno i Dublin. Młodzież z klasy 1t miała możliwość widzieć ulice tych miast i odpowiadać na serdeczne pozdrowienia przechodniów, co było miłym akcentem na wycieczce.
Wszystko w scenerii złotej polskiej jesieni. Postawa i zachowanie młodzieży z Klasy 1t na szóstkę!
W dniach 16.10 - 18.10 klasy 3u2, 3u3 i 3w1 uczestniczyły w trzydniowej wycieczce do Krakowa - szlakiem Młodej Polski. Zwiedziliśmy wiele pięknych, inspirujących i skłaniających do głębszej refleksji miejsc. Przewodnik oprowadził nas po Muzeum Rydlówka w Bronowicach. Odwiedziliśmy również Zamek i Katedrę na Wawelu. Podziwialiśmy architekturę Rynku Głównego w Krakowie. Wizyta w Muzeum Narodowym oraz Muzeum Mehoffera zrobiła na nas ogromne wrażenie. Najtrudniejsze dla nas wszystkich było zwiedzanie obozu Auschwitz - Birkenau. Pod względem zdobytej wiedzy i nowych informacji była to bardzo wartościowa wycieczka. Uczniowie mieli okazję do integracji, rozmów i wspólnie spędzonego czasu. Więcej takich wyjazdów!
W dniach od 7 do 10 października 49 uczniów z klas 1u2, 1w i 4w integrowało się podczas wyjazdu na Pojezierze Mazurskie. Lasy i jeziora tworzyły zdrowy mikroklimat, który wprowadził nas w pogodny nastrój, a unikalne walory przyrodnicze pozwoliły na aktywny wypoczynek i ukojenie zmysłów.
W dniu dzisiejszym odbyło się uroczyste ślubowanie uczniów klas pierwszych. Samorząd Szkolny wytypował "Nauczycieli na Szóstkę". Były podziękowania, kwiaty i upominki dla nauczycieli. To był wzruszający dzień.
W piątek 27 września z okazji Dnia Języków Obcych odbył się konkurs językowy i kulturoznawczy.
Laureatami zostali:
2 pierwsze miejsca ex aequo Wiktor Podlasin z klasy 3t2 i Wiktor Wilanowski z 3U2 po 52 punkty, drugie Anna Wilczyńska z 2w1 - 51 punktów.
Gratulujemy
15 października odbyło się spotkanie klasy 3w3 z lektorem audiobookowym, zorganizowane w ramach wydarzenia promującego czytelnictwo. Lektorem był Dawid Romanik, który podzielił się swoim doświadczeniem w pracy nad audiobookami oraz opowiedział o specyfice zawodu. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jak wygląda proces nagrywania książek, na czym polega sztuka interpretacji tekstu oraz jakie wyzwania wiążą się z pracą lektora.
Wydarzenie z pewnością przyczyniło się do popularyzacji audiobooków wśród uczniów.
W dniach 8-9.10.24 najstarsze klasy 68 LO zostały zaproszone na spektakl w Akademii Teatralnej do Teatr Collegium Nobilium.
Spektakl w reżyserii Marcina Starosty ze specjalnym udziałem satyryka Jacka Fedorowicza był przywołaniem przez młodych aktorów epizodów z czasów Powstania Warszawskiego .Był próba spojrzenia na Powstanie z perspektywy młodego pokolenia.
03.10.2024 klasa 4w wybrała się pod opieką panów Jacka Siedleckiego i Artura Kowalskiego z wycieczką śladami Powstania Warszawskiego na Mokotowie.
Odwiedzone zostały najważniejsze miejsca związane z walkami powstańczymi tragedią ludności cywilnej podczas powstania.
Młodzież wykazała się dużą aktywnością zadając merytoryczne pytania co wydatnie wzmocniło wiedzę w 80. rocznicę Powstania Warszawskiego przypadającą w tym roku.
Wyjechaliśmy z Warszawy o godzinie 7 rano. Pierwszym punktem zwiedzania było Muzeum Budownictwa Ludowego - Park Etnograficzny w Olsztynku. Byliśmy zachwyceni tym miejscem, urzekła nas tradycyjna drewniana zabudowa, zobaczyliśmy młyn, stodoły, kuźnię, piękny kościół i tradycyjną warmińsko - mazurską szkołę. Następnie grupa udała się do Olsztyna gdzie zwiedziliśmy Muzeum Warmii i Mazur na olsztyńskim zamku, który w latach 1516-1521 zamieszkiwał Mikołaj Kopernik. Grupa następnie pojechała do olsztyńskiego hotelu Manor gdzie zjedliśmy obiad i skorzystaliśmy z hotelowych atrakcji - basenu, bilarda i kręgli.
Drugiego dnia zwiedziliśmy kolejne punkty w Olsztynie. Na początku udaliśmy się ponownie na Stare Miasto do Domu Gazety Olsztyńskiej. Zobaczyliśmy tam różne pamiątki związane z historią regionu Warmii i Mazur, w tym historię powstania Gazety Olsztyńskiej założonej w 1886 roku przez Jana Liszewskiego, który miał również bardzo istotny wpływ na rozwój szkolnictwa w regionie Prus Wschodnich. Następnie wzdłuż alei Piłsudskiego udaliśmy się spacerem w stronę Planetarium. Po drodze minęliśmy ratusz oraz Szubienice - Pomnik Wdzięczności Armii Czerwonej za "wyzwolenie" miasta. W Planetarium obejrzeliśmy 45-minutowy dokument o gwiazdach, planetach i ekspansji kosmosu. W drodze powrotnej podziwialiśmy uroki jesieni w Parku Centralnym. Po obiedzie w hotelu grupa oddała się grze w mafię pod opieką animatora.
Ostatniego dnia naszej podróży opuściliśmy miasto Olsztyn udając się do Wilczego Szańca. Bunkry Hitlera w jesiennej edycji wywarły na nas spore wrażenie. Ostatnim przystankiem na trasie była Leśniczówka Pranie gdzie odwiedziliśmy Muzeum K. I. Gałczyńskiego. Wracamy do Warszawy w dobrych humorach i już nie możemy się doczekać kolejnych wycieczek.
W dniu 27 września Tytus zaakcentował znaczenie efektywnego uczenia się języków obcych. W naszym liceum młodzież uczy się jęz. angielskiego, jęz. niemieckiego i jęz. hiszpańskiego. Świętowali więc wszyscy. Klasa 3t2 pod opieką Pani Agnieszki Dulepskiej - Staniszewskiej częstowała śniadaniem brytyjskim - grzankami z dodatkami. Odbył się również konkurs kulturoznawczy i gramatyczno - leksykalny zorganizowany przez Panią Martę Miecznikowską i Panią Marzenę Drużdzel.
Stoisko o Hiszpanii przygotowała Pani Luiza Almiron, a stoisko o Irlandii Pani Marzena Drużdżel.
W dniu dzisiejszym w naszej szkole odbyła się akcja Narodowe Czytanie, której celem było promowanie czytelnictwa oraz popularyzacja polskiej literatury. Narodowe Czytanie zostało zapoczątkowane w 2012 roku przez Prezydenta RP. W tym roku czytaliśmy Kordiana Juliusza Słowackiego. Uczniowie klas pierwszych z wielką przyjemnością wsłuchiwali się w dialog Kordiana z Laurą.
Gratulujemy Ewie i Arkadiuszowi z klasy 3w1 udanego występu !
Organizatorem akcji była biblioteka szkolna.